Cahaya


Tak pernah sesaat daku meragui
apa yang telah daku temui
slama ini,

Tak pernah sesaat daku menyesali,apa yang telah aku nikmati,
apa ku alami,

slagi hayat di kandung badan,

Takkan ku menyerah kalah,
walau mimpi ku musnah,
harapan ku hancur,
sayapku patah,

kan ku pancarkan cahaya,
seperti pelita ke srata dunia,
yang gelap gelita

sehingga hembusan nafas
yang terakhir.

tak pernah sesaat ku mencurigai,
apa yg telah aku kecapi,
stakat ini,


tiba saatnya kan ku tangisi,
pada yang pergi, takkan kembali
Kembali lagi,

Slagi jasadku belum terkubur!

Slagi tubuhku, belum ditimpa uzur!
pantang datuk nenek moyangku,
Berundur!

Akan Ku Pancar Cahaya Seperti Pelita,
Ke Srata Dunia,
Seperti Cahaya…….

iyas dah balik semalam.. tolong sikit buat2 sibuk angkat barang.. n dia dah tinggalkan ktdi..will start working next 2 months..da jadi doctor dah pon.. kejap gile kan mase berlalu.. aply di hospital pulau pinang katanya. wah sudah bekerjaya.

yups sungguh pantas masa berlalu.. igt lagi time dia 3rd year aku 1st year.. jumpa buddy di hukm.. n iyas bw satria stylo dia.. skang dah pakai honda city kot.. kalah Gen 2 haha aku doakan agar dia berjaya dan terus sukses.. jgn lupa aku kat sini dah la.. doa kan aku..

i can say he is the best buddy and friend around me since i came to ukm.. i learn a lot of friendship from him and ib. after a very long time i dont have any close friends except from maahad and matrics.. i almost forgot the meaning of friendship.. i mean the TRULY one..

thanks dan moga sukses selalu..

p.s. exam reseat 26th April 2010 nih.. doakan aku.. thanks.

posted under , , |

2 comments:

FZahirah said...

good luck! utk kita hehe

Shamil Alfilfilani said...

yups untuk kita hehe wah dah ada blog personal gitu cewah

Newer Post Older Post Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
Cheras, HUKM, Kuala Lumpur, Malaysia
An observer, a thinker

Countdown to professional exam

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Followers


    Recent Comments